måndag 19 december 2011

Trött.

Godmorgon!

Det är en deppig dag. Varför? Ja, säg det. Möjligen kan det bero på den trötthet jag levt med länge nu som ibland känns övermäktig samtidigt som det ju är tider då en massa saker ska göras. Vad gör jag då? Låter andra ta hand om det och får ett stort anfall av dåligt samvete. För egen del hade jag kunnat skippa alltihop i år men det går inte om man inte lever i en grotta för sig själv.

Åkte iväg tillsammans med sonen igår för att köpa de där få julklapparna vi bestämt oss för att köpa i alla fall. Katastrof. Kom hem utan någonting och har nu bestämt att skita helt i den delen av julen. Vi skickar lite getter till svältande barn i Afrika så blir åtminstone det samvetet lite renare.

Jag är trött! Jag kämpar varje dag. Vad tröttheten beror på kan jag bara gissa. Någonting är fel och jag tror inte det är kroppsligt. Ibland blir den här bloggen lite väl personlig men det struntar jag i. Det är skönt att sätta det på pränt för min egen skull och att den hamnar på det väldigt synliga nätet gör ingenting. En klok man sa en gång att man skulle hänge sig åt känslan när man är deppig och låta det läka ut. När gör det det då? Det har pågått länge nu.
Ryck upp dig säger kanske någon nu. Lätt att säga men inte så lätt att göra. Korta stunder kan man kanske det men trycka undan känslor kan man inte göra någon längre tid. Åtminstone inte jag.

Hundarna får givetvis också lida för detta. Jag märker att dom behöver mer men jag orkar inte just nu. Det är skönt att man har så pass balanserade hundar att dom klarar en deppig matte. Dom är en väldig hjälp när jag mår så här. Vi går ut och dom har inga krav på mig. Inga alls. Jag kan göra precis det jag orkar och dom är så tacksamma för det dom får. Jag får en varm mysig nos i mitt knä och det känns lite bättre. Det är fantastisk hur detta djur kan läka för en liten stund. Det är tur att dom finns hos mig.

Jag hamnar här med jämna mellanrum och jag vet att jag kommer ur det igen. Det är bara det att det känns lite annorlunda denna gång. Något måste göras. Jag vet bara inte vad.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: