söndag 25 december 2011

Stilla morgon.

Godmorgon!

På hundfronten intet nytt. Alma har firat julafton i lugn och ro. Pigg och glad. Julklappen uppskattades av alla tre hundar även om Doris inte kan förstå vitsen med att packa upp den själv. Selma tuggade snabbt i sig sitt julklappsben för att sedan försöka psyka de andra två till att lämna sina. Doris lade sig bakom mattes rygg i soffan med sitt. Tryggt och bra.

Vi tvåbenta hade den lugnaste julafton i mannaminne. Tittade på Kalle Anka och drack glögg. Precis som vanligt. Åt god julmat. Precis som vanligt. Satt i timmar och diskuterade musik. Sonens stora favoritämne. Vi hade det hur mysigt som helst. Visst fattades de andra men det blev i alla fall mindre disk. Hihi!

Idag är den dag då jag vanligtvis tar helt ledigt från alla krav. Juldagen är latedag!! Jag lagar inte ens middag. Var och en får plocka vad dom vill ha i kylen och jag gör bara sånt jag känner för vilket brukar vara antingen se några bra filmer, spela dataspel, gå ut med hundarna, läsa en god bok eller bara ligga på soffan. Detta gör jag varje år. Det är inte lönt att försöka bjuda hem oss på juldagen. Jag är strängt upptagen av att göra....... ingenting!

Regnet strilar utanför fönstret så det är en perfekt dag att göra ingenting på. Hade varit mysigare om det snöade förstås men det duger så här också. Än så länge är det tyst och mörkt i huset och jag njuter av stillheten. Det får gärna vara så här en stund till.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: