onsdag 28 december 2011

Gnäll och nyårsafton.

Godmorgon!

Oj, vilket klokt och tänkvärt inlägg jag hade tänkt att skriva idag. Konceptet var klart och sedan tog hjärnan semester. Det vill sig liksom inte alls.

Vad ska jag då plita ner här idag då? Jo, jag kan ju påminna om att det snart är nyårsafton och har ni en skotträdd hund skydda den allt vad ni kan från detta otyg som kallas raketer. Det är för sent att börja träna den till att acceptera oljudet nu så då är det fettvadd i öronen som gäller på nyårsafton, avskärma ljudet så gott det går med musik och i värsta fall sätta sig med hunden i badrummet så den slipper hamna i paniskt tillstånd.

Dagen efter köper ni en skiva med raketljud och börjar sakta vänja hunden till nästa nyår. Om det går. Jag har en Selma som aldrig kommer att klara detta i hennes öron helvetesoljud som försätter henne i panik så hon nästan tuppar av! Lugnande mediciner är det enda som hjälper där.

Tänk dessutom på att även om du inte har en skotträdd hund ska du inte ta ut den när det smäller som värst. En hund kan bli skotträdd precis när som helst i livet. Dumt att chansa.
En ICA affär någonstans i Sverige har tagit sitt ansvar och säljer inga raketer i år och jag säger bara all heder åt dom! Hoppas att det är en trend som sprider sig.

Jaha, det var vad hjärnan klarade av idag. Resten av energin som denna trötta, förkylda kropp kan uppbringa idag får gå till städning och matplanering inför kommande helg. Ja, jag är fortfarande förkyld och lite gnällig. Hatar när jag måste andas med öppen mun för att det inte går att få in någon luft i småhålen i näsan. Jag har nog snart druckit brunnen torr och är väldigt trött på detta nu. Om man ska se det lite positivt så är halsen mycket bättre idag. Se där. Negativa Lotta lyckades se lite positivt på en sak som inte är så rolig egentligen. Det bådar gott inför fortsättningen av dagen.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: