måndag 26 december 2011

Annandag jul.




Godmorgon!

Finns en risk att det blir lite gnälligt idag. Halsen värker och jag slår Rod Stewart med hästlängder med min hesa röst. Sitter och nynnar "I am sailing, I am sailing" och funderar på om man skulle göra en karriär av det faktum att man låter precis som orginalet.
Ahhh, där slank det ner lite varmt te med honung i och genast känns det lite bättre. En näve alvedon på det så ska det nog gå.

Vad denna röda måndag kommer att erbjuda vet jag inte ännu. Den är ju röd så inget nyttigt i alla fall. Eftersom jag hann med tre filmer igår så får jag kanske göra något annat idag om inte ögonen ska bli fyrkantiga. Dessutom tycker jag mig se att åtminstone Doris behöver göra något annat än ligga och bli masserad över ögonen. Hennes favorit visserligen men två hela dagar kanske blir lite för mycket. Alma ligger visserligen gärna på rygg i famnen på mig och får magrubb men även hon har en gräns för hur mycket jag flyttar runt tarmarna på henne. Selma, ja, hon är nog den enda som inte har någon gräns för hur mycket man kan ligga på soffan om inte jag föser ner henne.


Funderar starkt på om inte stranden i Tobisvik är stället vi ska besöka idag. Min förkylning kanske blåser bort då. Man kan ju hoppas att det är höga vågor. Älskar havet när det är upprört till vansinnets gräns. Varmt kaffe i termosen när vinden sliter i öronen är gott. Undrar om jag kan locka min förkylda man med mig?

Det kommer inte att se ut som på bilden från i fjol men det är säkert lika mysigt som vanligt.

En riktigt god middag ska jag tillaga idag som ska avnjutas med ett gott glas vin. Ja, det är nog vad det blir idag. Det är ju trots allt fortfarande helg.
Det blev inte så gnälligt i alla fall. Det blir säkert en helt ok dag. Med eller utan förkylning.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: