söndag 25 december 2011

Hon blev i alla fall trött!

Godmiddag!
En extra blogg idag om hur träningen inte riktigt blir som man tänkt sig.

Klicker. Check!
Extra gott godis. Check!
En liten låda. Check!
En hund. Check!

Mål: att få hunden att ställa sig i den egentligen lite för lilla lådan. Meningen är att hund ska träna på balansen.

Ok. Då börjar vi.

Hund tittar på lådan. Klick!
Hund sätter framtassarna i lådan. Klick!

Så långt är allt ok.

Efter detta har hunden en helt annan åsikt än jag om vad man ska göra med denna lilla låda.
Hund tar lådan i munnen och svingar den högt över huvudet. Hm, det var inte så jag hade tänkt mig. Inget klick!
Hund hämtar låda och dänger den på mina ben. Inte vad jag hade tänkt mig heller.
Inget klick!
Hund tar bollen som jag slarvigt nog inte plockat bort från golvet och lägger den i lådan. Jätteduktigt men inte vad jag ville. Inget klick!
Hund tar lådan och börjar bita av kanterna. Inget klick nu heller. Matte suckar.

Sätter åter ner lådan på golvet.

Hund tittar på lådan. Klick!
Hund sätter framtassar i lådan. Klick!
Hund lyfter ett bakben. Klick! Nu är vi på gång!
Hund studsar ur lådan och hamnar i famnen på mig.
Hund hämtar bollen och slänger den med en tjusig sving i ansiktet på mig.

Matte suckar och hunden lägger sig framför mig och korsar tassar, duckar, vilar med nosen på frambenet, lägger sig på sidan och spelar död för att till slut sätta sig upp och ge mig en stor blöt puss!

Nåja, hon var i alla fall aktiv!
Vilken hund det var? Doris så klart.

Kram

Inga kommentarer: