onsdag 14 december 2011

En härlig dag!

Godmorgon!

En härlig dag var det igår. Sammanlagt var här sju hundar hemma. Ja, just det ja, även tvåbenta vänner var här det ska vi inte glömma. Några av mina bästa vänner som delar mitt intresse för hund så ni kan ju tänka er vad vi pratade om!

Eftersom jag bloggat på morgonen om Fredrik Steens artikel i Hundsport var det så klart på tapeten. Inga höga diskussioner eftersom vi tycker så lika så. Runt omkring oss hade vi sju stycken hundar som alla är uppfostrade eller vad man nu vill kalla det utan "nej", alfarullningar, ryck, slit eller hårda ord. Hur fungerande som helst.

Jag, som vanligt, ägnade en del uppmärksamhet åt hur hundarna pratade med varandra. Hur Doris, som blivit uppläxad av en schappendoes en gång, tog fram sin rasistiska sida och drog de två schappar som kom lite senare över en kam och med hjälp av sin goda vän Vera jagade den av dem som var lite osäker. Jäkla dogs! När hon inte längre hade stöd av lilla V blev hon en fegis igen och ville mest sitta hos matte.

Utöver det så fungerade dessa hundar alldeles utmärkt. Dom fick vara hundar och framför allt fick dom ta plats. Ingen behövde ligga som en staty under kommando för att vi skulle ha lugn och ro. Nej, Doris fick som vanligt sitta på sin stol vid bordet och dela macka med mig. Lite då och då kom en vovve och kröp upp i mitt knä och ville ha en puss av mig och det får dom så gärna göra även om tungkyssen jag fick av Vera var en aning överdriven. Hihi! Jag fick betydligt mjukare pussar av schappen Alize. Åh, så jag njöt av denna dag.

Alla helt ok med att man får lite hundhår i kaffet och tassavtryck på tröjan. Köksgolvet var inte så vackert efter att alla hundarna gått ut och in genom terassdörren men vad gör det. Det finns svabbar. Emellanåt lade sig lugnet och hundarna tog en liten paus och vilade.

Vi pratade som sagt hund det hade nog varit väldigt tråkigt för en som inte är så hundtokiga som vi. Jag undrar om vi pratade om något annat. Jag tror inte det. Åh, vad jag njöt. Jag fick sitta en hel dag (nästan) tillsammans med de bästa vänner man kan tänka sig. Eftersom jag var så upptagen med att prata glömde jag så klart att föreviga detta med kameran. Tyvärr.
Tack mina kära vänner.
Jag älskar er!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Tack själv vännen! Mille var helt slut och snarkade som en hel karl när vi hade varit hemma en stund. Det får inte gå för lång tid till nästa gång. Egentligen skulle vi komma överens om en dag i månaden att träffas på. Hade det varit något tror du? Du är varmt älskad du med, men det tror jag att du vet. {{KRAM}}