lördag 17 mars 2012

Facebook

Godmorgon!

Jag har mixade känslor vad gäller facebook. Det är kul att få reda på små saker som vännerna gör, man lägger upp kul bilder och man kan t o m få en cyberkram när man är ledsen.
Å andra sidan kan det även användas till ren mobbning och saker man skriver har ju inga nyanser och kan lätt missförstås.
Jag är lite rädd för att man kanske glömmer att ses i verkliga livet för man har liksom koll på varandra via webben och tycker att man "umgås" där. Undrar man över något är det bara att slänga in det på fb och vips får man reda på allt man behöver.
Som sagt mixade känslor har jag över detta.

Igår hände en sak som gör att jag definitivt gillar fb i just det här fallet. En hund behöver hjälp. Jag ska inte gå in på detaljer med risk för att det kan bli fel på grund av att jag inte har alla fakta men hunden har varit i farozonen att avlivas och det finns folk som kan ställa upp och ta hand om den, folk som har ett stort hjärta men som inte har pengarna till att köpa hunden. Istället för att anta erbjudandet bestämde ägaren att hunden skulle avlivas. Nu ligger hunden ute på Blocket till försäljning. Man vill tjäna lite pengar istället. Hunden kunde blivit omplacerad till snälla hundmänniskor men profiten tog över.
Genast startade en insamling på fb. Vi är flera som villigt ställer upp med en slant för att vara säkra på att hunden äntligen får det bra!
Då blir man varm om hjärtat. Så mycket kärlek det finns där ute för en hund som behöver hjälp. Tack vare att fb finns hittar vi varandra och ställer upp så mycket vi kan. Ja, jag sällar mig själv till skaran av människor med stort hjärta! Skäms inte ett dugg över att jag låter lite självgod i det fallet. När det gäller djuren får mitt hjärta knappt plats i kroppen!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig för denna lilla hund snabbt.

Idag finns det vissa planer på att besöka hundutställningen i Malmö. Tyvärr kan jag inte imorgon när jag borde vara där och heja på en god väns hundar. Jag startar ju en kurs mitt på dagen. Måste dessutom köpa nya jeans. Lyckades slita sönder blixtlåset på mina favoritjeans igår och dom måste ersättas bums! En ny mascara måste också inhandlas. Den gamla har varit torr länge nu. Min sminkväska innehåller bara en mascara och en kajalpenna så mitt konto för smink är inte stort. Tusan vet om jag inte bjuder maken på middag på stan också när jag ändå är igång.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: