torsdag 29 mars 2012

Blåsigt.

Godmorgon!

Ok. Det får bli en väldigt snabb blogg idag. Jag, mitt dumma nöt, har bokat en alldeles för tidigt tid hos tandläkaren idag och måste alldeles strax sätta mig i racerbilen för att ge mig av mot Malmö.

Jag kan meddela att det inte är lätt att hålla lektion i Västra hamnen när det blåser full storm. Runt Stapelbäddsparkens skateboardbana finns det en massa grus och det mesta sitter numera i våra ögon. Mina heroiska deltagare som alltid kommer trots väderkatastrofer höll ut i en timme för att sedan vädja om att vi skulle gå hem. Jag var mer än benägen att hålla med om detta. Innan dess fick vi en nyttig promenad där vi ibland gick dubbelvikta mot vinden. När vi satt oss ner runt skateboardbanan för att hundarna skulle få vänja sig vid dessa galet duktiga åkare var det faktiskt Doris som klarade det sämst trots att hon varit där många gånger nu och det berodde på att hon blev överraskad av en åkare som dök upp väldigt plötsligt. Bra för då kunde jag visa hur man jobbar med det!
Alla hundarna kunde både göra hälsaövningar, kontaktsövningar med stor störning och snabba sitt och ligg. Så duktiga så.

Som sagt det blev en lite kortare lektion på grund av vinden som slet i oss men alla hundarna fick på väg till bilarna gå på lite underliga underlag och tillsammans med all störningsträning och alla ljud som finns där så blev dom nog väldigt trötta på timme.
Det är huvudsaken.

Nu åker jag till tandläkaren och blir lite plågad.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: