fredag 9 mars 2012

Behöver fler timmar idag!

Godmorgon!

Vilken dålig tajming! Jag är trött efter ännu en sömnfattig natt och har jättemycket att göra idag. Har sovit som kratta hela veckan och det tar ut sin rätt idag. Kan inte hjälpas. Det är bara att spotta i nävarna och sätta igång.

Förutom alla måsten ligger det en lapp med nedskrivna saker som ska, ska, ska tränas med hundarna. Framför allt Doris. Nästa vecka börjar nya kurser och en av dom är en aktivering med övningar som vi nosat lite på men långt ifrån tränat färdigt. Inte ens handtarget kom hon ihåg igår. Teflonminne!
Vissa saker lär hon sig väldigt fort och vissa tar hon inte i ens med tång. Nix pix! säger hon och ger mig en blick som om jag är världens största idiot.
Selma är betydligt mer samarbetsvillig men henne kan jag inte ha med mig på kurs så det har jag ingen nytta av.
Alma tänker alla som vet vilken klickerklok hund hon är. Ja, men det är Doris jag vill ha med mig i första hand. Samma dag som jag har aktivering har jag en valpkurs och där är Doris en klippa när det gäller att hålla ordning på valpisarna under valpleken. Alma mest nafsar dom i nosen och är en liten bitch.
Jaja, jag får väl visa vad jag kan med Doris. Det blir nog så bra så.

Idag har jag som sagt lite för mycket på "attgöralistan" och stressen ligger lite på lur redan under frukosten. Det är inte bra för då kommer migränen som på beställning så här ska ätas frukost i lugn och ro först. Sen ska jag gå ut och äta den egentliga frukosten i skogen. Precis som jag gör varje dag. Men sen.......!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Jodå, ibland hopar sig *jobben* på en och samma dag. Kram