tisdag 27 mars 2012

Bil!

Godmorgon!

Inte ett ljud om hundar idag. Nej, nu handlar det om bilar. Jag ska byta bil! Jag gillar min bil helskarpt men den har nu tuffat 10 000 mil och om den ska vara värd något hos bilhandlarna så är det dags. Min Citroen Berlingo har varit en av de bästa bilar jag haft för mina behov. En ren arbetsbil där jag fått plats med alla mina grejor som jag har när jag jobbar och stor plats för hundarna.
Ska jag då köpa en ny Berlingo. Nix pix! Nu har jag med hjälp av min käre man fått ögonen på en VW Caddy. Skåp. Med endast bakruta i skåpet. Inga sidorutor. Lugnt och skönt för hundarna. Stor plats för grejor och hundar även i denna bil. Den har endast två säte men det gör ingenting. Jag har sällan mer än en passagerare. Eller aldrig i min bil. Det har vi den andra bilen till.

Nu är det så att min bättre hälft är så mycket bättre på det här med att förhandla om pris och snacka till sig en bra deal så jag håller mig hemma och bara väntar. Jag ska inte ens provköra den!
Det är något konstigt med mig och bilköp. Jag blir som ett litet barn och har fjärilar i magen. Kan inte sova eller tänker inte på något annat.
Det finns inget (jo,det finns det) som att sätta sig i en alldeles ny bil och titta på mätaren. 0 mil och den är min!
Åh, vad jag längtar! Åh, vad jag är nervös, gamla tokan! Tänk om något hänger upp sig så jag inte får min nya fina bil. Jag vet inte vad det skulle vara men jag är mästare på att måla fan på väggen och vågar inte riktigt glädja mig förrän bilen rullar in på gården.
Hoppas det blir snart. Snart!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Spännande! Hoppas du blir nöjd med den nya bilen =)