fredag 23 mars 2012

Fredag.


Godmorgon!

Gårdagen var en dag som på flera sätt höjde mitt självförtroende och jag ska inte gå in i detalj med risk för att jag låter självupptagen och skrytsam men det gjorde gott kan jag säga. Dessutom har jag sovit ända till halv åtta idag och känner mig sällsynt utvilad. Det är bra för idag är det fredag och hemmet behöver en massa kärlek. Jag klarar en och annan dammtuss i hörnen men röra fixar jag inte. Allting är relativt och de flesta skulle nog inte tycka att här är stökigt men om det ligger fyra saker på köksbordet som inte ska vara där får jag spel! Så nu ska det städas och plockas undan.

Två av hundarna fick sina bad igår eftersom dom rullade sig i den skit bönderna just nu sprider ut på åkrarna och den tredje ska få sin behandling idag. Finns inget som är så underbart som att stoppa ner näsan i en nybadad, fönad mjuk päls. Kärlek! Hundarna delar inte min åsikt om detta. Lustiga hundar. Alla tre kan mycket väl tänka sig att likt Ulrika Knape i pik ta ett dyk i vatten som jag kallar lervälling och simma, dyka och plaska men se när jag tar fram schampoflaskorna då ser dom ut som om dom fått stryk. Kan inte hjälpas. Nu ska dom gnistra alla tre!

Dom har dessutom lovat att det ska bli fint väder idag. Ännu så länge ligger en mysig dimma utanför mitt fönster men man kan ana solen bakom så fasen vet om jag inte packar in hundarna i bilen och kör till Revinge och äter frukost idag.
Hm, hur ska jag göra för att de hundar som redan är badade inte skitar ner sig igen? Det kommer nog inte att lyckas. Ah, strunt i det. Lerpölar är till för att rulla i! Huvudsaken är att dom har kul!

Det känns bra idag. Jag kommer att stänga av telefonen för att ägna mig helt och hållet åt hundar och hem idag. Vi ska både göra nytta och mysa.
Det blir nog en bra dag!

Ha en underbar dag!
Kram

2 kommentarer:

Anna Striberger sa...

Låter härligt! Hoppas det blir en fin dag =)

Schappetanten sa...

Åhhhh nu blev jag mer än lite avundsjuk. Jag vill också packa in hundarna i bilen och åka till Revinge med dig. Jag vill, vill, vill men kan inte suck. Har alldeles för mycket att göra.
Önskar dig en underbar helg min kära vän.
Kram