söndag 18 mars 2012

Produktiv lördag.

Godmorgon!

Jag är alldeles för trött idag för att komma med något varken klokt, roligt eller intressant.
Jag kan dock berätta att vi igår hade en shoppingdag (som var nödvändig) som resulterade i två par jeans, en skitfräck jeansväst med skjorta till och en tröja till mig som jag var väldigt nöjd med. Mannen går numera omkring i en jacka som är superfräck och under den har han en skjorta som passar väldigt bra till. Allt inhandlat på New Yorker. En affär jag aldrig hade kunnat tänka mig att jag skulle hitta något som jag skulle kunna tänka mig köpa. Där fanns inte ett enda militärgrönt plagg eller skogsmullekläder så långt ögat når! Jag ser ju nästan ut som om jag hör hemma bland cityfolket! Hihi!

Kvällens början tillbringade vi hos sonen som komponerat ett nytt litet stycke musik. Han brukar ringa när han spelat in något nytt och vi packade in hundarna, fikabröd och körde genast hem till honom för att ännu en gång bli imponerade. Jag önskar att han kunde få syssla med musik på heltid. Hemmet är fullt av musikinstrument, inspelninggrejor, sladdar, mickar och mitt i allt detta sitter han och komponerar det ena efter det andra. Han låter känslorna styra före tekniken när han komponerar även om han är perfektionist när han spelar in. Det måste bli precis som han tänkt sig och han håller på timme efter timme för att det ska bli perfekt. Resultatet blir alltid lika bra och jag ryser varje gång han spelar upp något för oss. Jag är omåttligt stolt över hans musikalitet.

Med musiken ringande i öronen körde vi så småningom hem och slängde oss i soffan för att se vårt Barcelona spela mot Sevilla. Vann gjorde dom. Som vanligt.

Idag startar vi upp ännu en kurs. Jag behöver inte köra så långt. Den är här hemma i Hörby. Hoppas solen tittar fram snart.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: