fredag 2 mars 2012

Lite oro och sång.

Godmorgon!

Fredag och mannen har tagit semester. Har lite vi måste fixa idag så det är inget lyxigt med det. Har lite svårt för att koncentrera mig på saker och ting i dessa dagar när kollegans tik ska ha valpar vilken sekund som helst. Inget konstigt med det egentligen men det var lite dramatik förra gången och även om det inte finns något som säger att det skulle bli likadant denna gången så går man omkring med lite fladder i magen. Det kommer så klart att gå hur bra som helst. Ut kommer det....nio valpar.....fem tikar och fyra hanar. Det är vad jag tippar. Det kommer gå som på räls. Chia är en rutinerad tik och en fantastisk mamma så hon ploppar ut dom utan problem. Så det så.

Mina egna hundar ska, efter en helt overksam dag igår, få lite uppmärksamhet idag. När jag igår egentligen fick lite tid över och kunde ha haft gjort något kul med dom kröp jag istället upp i soffan, drog en filt om benen och satte på en av mina favoritfilmer: Sound of music. Tog en helkväll med den medan mannen hälsade på sin mor. En kopp te för att klara strupen och sen sjöng jag med i sångerna som jag kan varenda textrad på. Hihi! Tur man var ensam. Denna film har jag sett många, många gånger genom åren. Ja, jag vet. Den är naiv och helt utan verklighetsförankring men oh, så vacker och Julie Andrews pipa är klockren. Att sjunga är en av mina nöje i livet och det gör jag mer än gärna. Framför allt när jag är ensam. Det lät nog inte alltför hemskt för ingen av hundarna gömde huvudet i kudden eller ylade när jag satt där och skrålade i soffan.

På tal om att yla. På kurserna i veckan när vi gjorde inkallningsövningar sa jag till en deltagare vars hund inte lyssnade så bra att hon skulle testa att yla. Jag demonstrerade och alla såg lite lätt skrämda ut men hon provade och se det gjorde susen. Lilla vovven kom klockrent och även alla dom andra hundarna reagerade omedelbart. Ett litet tips man kan ta till om man inte bryr sig om vad folk tänker om en. Haha! Jag bjuder gärna på det. Bjud lite på dig själv och bry dig inte om vad andra säger. Mina hundar tycker jag är jätterolig när jag ylar.

Nej, nu måste vi sätta igång den här dagen om vi ska hinna med allt innan den traditionellt extra mysiga fredagsmiddagen med god mat och ett glas vin.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: