torsdag 15 mars 2012

Ingen rolig dag.

Godmorgon!

Jag är trött! Känner mig gnällig och tjurig. Har jag inte sovit inatt? Tja, ungefär som vanligt. Lite sömn och lite titta på ögonlocken. Inget ovanligt där. Har det hänt något? Nej, inte vad jag vet. Ska det hända något? Ja! Jag ska till tandläkaren och tandhygienisten för den årliga undersökningen och eftersom jag har envisats med att behålla min tandläkare i Malmö sen vi flyttade därifrån så får jag idag köra två gånger till Malmö. Det blir totalt 28 mil eftersom jag ska jobba ikväll också. Därför är jag sur. Bensinen kostar 15 kr litern och min plånbok säger "idiot, byt tandläkare!"

Men se det är så att jag lider av en medfödd åkomma som är väldigt sällsynt och den tandläkare jag har nu, som faktiskt är utbytt en gång eftersom den förra gick och dog, kan mina tänder och det känns tryggt att gå till henne. Därför får jag tillbringa större delen av dagen i bilen. Tack vare att detta sker på en torsdag kommer min gamla mor att bli förvirrad och stressad av att jag inte kan, som vanligt, köra och handla till henne och köpa alla hennes tidningar som är det viktigaste i hennes snart 90 åriga liv. Jag kommer att få förklara flera gånger att hon får vänta med sina grejor tills imorgon och det kommer att stressa mig. Jag får stanna någonstans och köpa åtminstone tidningarna som är det viktigaste så blir det lite lättare. Det andra får vänta tills imorgon om inte jag ska stressa hela dan.

Därför är jag lite tjurig idag. Tycker inte om när mina cirklar rubbas. Hundarna måste åtminstone ha sina promenader idag så det är väl bäst jag sätter igång med allt jag måste göra innan jag far iväg.
Jag är inte rolig idag!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Vet precis hur det är att vara tjurig när ens cirklar rubbas.
I N T E K U L ! Hoppas att du har haft det så bra du bara kan. Kram