måndag 13 februari 2012

Trött efter sen kväll.

Godmorgon!

Nu ska vi se. Det är måndag morgon och jag är trött! Det blev sent igår när vi var på restaurang med barnen för att hälsa den gästande sonen välkommen till Sverige. Ovanpå det glömdes det viktiga nycklar i stan så den andra sonen fick göra en ny tur på fjorton mil för att hämta dom mitt i natten. Jag kunde så klart inte somna förrän han var tillbaka så klockan blev väldigt mycket innan jag slöt mina ögonlock och äntligen somnade.

Gäsp! Det går inte att forma några tankar idag och jag som hade tänkt att skriva om medveten träning av hunden idag efter att ha läst en artikel i en tidning. Får nog återkomma med det lite senare. Jag ska nämligen träffa ett par kära vänner nu på morgonen för en liten runda med våra hundar på Revinge hed. Jag undrar hur jag ska kunna få upp Doris ur sängen tills vi ska åka. Det har inte varit mycket rörelse än så länge. Det tar hårt att vara i stan och slarva. Dom fick dessutom vara ensamma en stund i dotterns lägenhet och det gillar inte Doris. Mammagris!

Måste bara nämna att jag var stolt som en tupp när vi promenerade jag och hundarna i Malmö. Dottern bor i det mest hundtäta område i stan och hundmötena var många. Jag kunde torrt konstatera att många i den stadsdelen behöver träna sina hundar. Det var ett förfärligt dragande mot mina "änglar" vid mötena. Eftersom vi tränat stenhårt på koppelgående även med Selma på sista tiden så seglade vi förbi utan några som helst problem. Dom tittade lite på de andra hundarna och fortsatte att gå så fint förbi efter mitt "gå förbi" kommando. Matte så stolt! Träning lönar sig!

Vi hörs lite senare när jag får tid att skriva om det som rör sig i mitt huvud idag.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: