söndag 5 februari 2012

Men sen!


Godmorgon!

Min arma kropp! Jag känner mig hundra år gammal idag och det är inte någon pigg hundraåring inte. Ryggen värker. Mitt gamla diskbråck bråkar med mig idag. Huvudet värker så där lite malande. Ingen direkt huvudvärk. Mer som om jag varit ute och slarvat vilket jag inte har något minne av att jag gjorde igår. Det beror inte på att jag varit så packad att jag inte kommer ihåg att jag varit ute på galej. Kvällen tillbringades som vanligt i soffan framför tv:n.
Om man nu ska känna sig bakfull är det orättvist om man inte haft roligt innan.

Jag lovade mig själv inatt när jag som vanligt låg och tittade på insidan av ögonlocken att jag skulle göra söndagen till en riktig hundträningsdag och det tänker jag minsann göra även om kroppen värker. Man kanske skulle lära hundarna att ge mig ryggmassage. Det är inte så svårt. Tasstarget på en lapp som man, när hunden lärt sig krafsa på lappen, sätter på ryggen och vips så har dom lärt sig det. Om det är svårt att få hunden att krafsa lägger man lite godis under en filt och sätter lappen ovanpå. Klickar kvickt som tanken när hunden börjar krafsa för att få fram godiset. Det låter väldigt enkelt men så klart tar det tid och det ska det göra också men en kul utmaning är det. Vem krafsar bäst tro?

Kanske man skulle trotsa kylan och gå ut och lägga ett litet spår. Jag har alla tillbehör i frysen i form av rådjur- vildsvin- hjortklövar så det är bara att tina och det går jättebra att spåra i snö. Lite varm choklad i en termos. Ett par ostmackor and we are good to go!

Detta låter väl ambitiöst och bra. Nu ska jag bara tala om för min arma kropp att vi ska vara aktiva idag. För ögonblicket har frukostbordet en förfärlig dragningskraft och jag blir nog här en liten stund till. Men sen............!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Godmorgon vännen! I dag får vi nog vara 100 år tillsammans ;-)
Ha en skön söndag. Kram