torsdag 9 februari 2012

Tråkig avslutning på bra kväll.

Godmorgon!

En väldigt trevlig kurskväll avslutades på ett mindre trevligt sätt igår. Några av deltagarna fick parkeringsböter och jag fick ett mail från en besviken och arg deltagare. Jag brukar alltid i början av kurserna upplysa om vilken parkering dom ska ställa sig på och nu kan jag inte komma ihåg om jag gjorde så denna gången. Jag brukar ju alltid göra det. Har jag missat?
Vi har ju givetvis inget ansvar över var deltagarna parkerar sina bilar men det är väldigt ledsamt om det beror på att jag har missat. Attans att jag inte kan komma ihåg. Kan inte släppa detta. Vaknat flera gånger inatt och försökt komma ihåg.
Måste skaka av mig detta. *skak* *skak* Så, nu koncentrerar vi oss på något annat.

Idag är det torsdag och vilodag för hundarna. Inte för att dom kanske behöver det, jo Doris som jobbat tre kvällar i rad, utan för att torsdagar är fixardag både till mitt hushåll och till min mors. Det ska handlas, ibland på flera ställen, och fixas, ja en massa småsaker som ibland tar hela dagen. Ibland går det fort och då får jag tid över till annat. Det vet man aldrig. Det snöar på tvären här idag så bara körningen tar säkert lite längre tid idag.

Gårdagens lektioner. På en av dom kom bara fyra stycken av olika anledningar och vi passade på att släppa hundarna för en liten lekstund och så roligt dom hade. Till och med Doris deltog och flörtade vilt med lille Viggo så det stod härliga till. Han visste inte riktigt vad han skulle göra med denna stora hund som uppvaktade honom så. Han valde att sätta nosen i marken och kissa på tältet. Han var så söt när han stod och tittade på de andra fyra hundarna som är så mycket större än honom och skuttade lite försiktigt vid sidan om. Så söt!

De andra fyra stora hundarna gick på som bulldozers och hade hur roligt som helst. Hundar som ibland kan morra lite mot varandra när dom är i koppel lekte och for omkring helt utan problem. Dom fick busa runt i nästan en kvart och sen övergick vi till att jobba. Gick hur bra som helst. Dom hade fått ur sig det dom så väl behövde och kunde sen koncentrera sig på sin matte.

Så trots den tråkiga avslutningen med parkeringsböter så var det som vanligt en bra kurskväll. Kylan höll oss sällskap men det tänkte jag inte så mycket på. Vi höll oss varma med aktivitet och tränade snabba inkallningar. Doris var samarbetsvillig och jag var nöjd när jag körde hem.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Beatrice sa...

Om det nu stod skyltar om hur man får parkera så är det ABSOLUT inte ditt fel! Snarare deltagarna som får öppna upp ögonen! :)

www.lillaotto.bloggplatsen.se