tisdag 7 februari 2012

Bad hairday! Som vanligt!

Godmorgon!

Jag stiger upp enbart för att Selma är hungrig och vill ha sin frukost annars hade jag nog stannat i sängen hela dagen. Ja ja, jag vet att inte hunden ska bestämma när jag ska stiga upp men har jag vaknat är det en massa behov som påkallar aktivitet även från mig så att ligga kvar är inte ett alternativ.

När jag kommer in i badrummet är det svårt att inte möta sin egen spegelbild eftersom vi har en ganska stor spegel och jag blir rädd för mig själv. Vem fan är den bild som möter mig? Den som i jämförelse får Einstein att se ut som om han just kommit från frisören?
Jag vet inte vad min frissa tänkte på sist hon klippte mig. Ingenting på sidorna och på toppen har hon lämnat en massa hår som står på alla håll och kanter. Det är en daglig kamp att få håret att ligga någorlunda på plats. Jag hatar när hårvården tar mer än tre minuter så varje dag förbannar jag den dag jag bestämde mig för att klippa av allt håret för att det skulle vara bekvämt. Innan satte jag upp det i en knut eller svans och så var det färdigt. Nu är det kullar, virvlar och hål som ska gömmas och rättas till. Trött!!
Gissa om jag är glad för att det är mössväder just nu!

Så. Härmed utfärdas en allmän varning! Från och med nu låter jag håret växa vilt ett tag. Tills det går att klippa i någon mer anständig frisyr. Under tiden får jag väl gömma det i en scarfs eller fylla skulten med klämmor och annat för att hålla det på plats. Jag får låta bli att flyga under tiden för metalldetektorn kommer att flippa ut när jag kommer med allt skrot i håret. Inte för att jag har några planer på att flyga men i alla fall.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: