lördag 18 februari 2012

Internationell helg.

Godmorgon!

Trött, trött, trött!

Denna förbaskade förkylning stör min helg. Alla barnen kommer hem idag med sina sambo och makar och jag vill inte må så här. Vill verkligen inte! Om någon har en mirakelkur som tar bort förkylning direkt hör av er! Snabbt!
Som vanligt när jag blir förkyld värker det i bihålorna så jag blir tokig. Näsan är igentäppt och halsen känns som om någon startat ett sågverk därinne. Hostar gör jag så lungorna vänder ut och in på sig. Trött!

Dessutom väcker Selma mig på natten varje gång hon rör sig i sin bädd för då skrapar den där förbaskade tratten mot antingen väggen eller golvet. Stor som ett hus är den och det är så synd om henne. Och mig! Nej, det här kunde definitivt varit bättre och jag känner mig väldigt gnällig även idag. Det kunde inte kommit mer olägligt. Den här helgen skulle handla om våra älskade barn som inte så ofta är samlade nu när sonen emigrerat och inte förkylningar och sjuka hundar.

Då är det tur att man är gift med den man är. Som tar kontroll på allting och planerar mexikansk mat och handlar och fixar. Jag sitter så klart och har dåligt samvete för att jag helt enkelt inte orkar när febern sliter i min stackars kropp och emellanåt gör jag lama försök till att vara till någon hjälp. Sorry, min älskade man! Å andra sidan är det ju så det är. Man får hjälpas åt när den ena inte är frisk för middag ska vi ha. Trevligt ska vi ha. Jag får låta bli att krama om dom och luftpussa på avstånd.

Vi ska äta mexikanskt och prata massor på engelska, tyska och lite svenska. Vi kanske skulle slänga in lite thailändska också eftersom sonens sambo är till hälften thailändska och varför inte lite portugisiska eftersom dotterns man är portugis. Det blir en väldigt internationell helg och vi ska dricka Corona öl och ha hur trevligt som helst. Trots att förkylningen gör sitt bästa för att förstöra den.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Sänder en Krya på dig kram till...