söndag 26 februari 2012

Hm, anledning till oro?

Godmorgon!

Hur ska detta gå? Förmodligen alldeles utmärkt. Lite nervositet innan är bara bra. Hade jag inte varit nervös fanns det verkligen anledning till oro.
Vad jag talar om?
Det finns en "risk" att jag får hålla en föreläsning ikväll på två timmar om hundskolan och vårt sätt att jobba.
Ett ämne som jag givetvis behärskar men när man ska mäta sig med en väldigt bra talare blir man lite nervös.
Jag får hjälp. Två hjärnor tänker bättre än en.

Vad är det värsta som kan hända?
Jag trasslar in mig i ett resonemang och hittar inte ut igen.
Min lilla klickerkloka Alma får ett hjärnsläpp och vägrar jobba.
Jag glömmer ta med mig saker jag måste ha (risk obefintlig!)
Jag får en av mina intensiva hostattacker som varar i tio minuter.
Jag tappar rösten på grund av den infektion jag har som inte har släppt ännu.

Shit, nu blev det plötsligt värre. Jag kanske skulle sätta mig i valplådan och förlösa valpar istället. Nej, se det är jag nog ännu sämre på.
Det får bli som det blir. Förmodligen helt ok. Det är typiskt mig att tro att det värsta ska hända.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Godmorgon min kära vän! Men snälla Lotta... Var finns den där tron på sig själv??? Du fixar detta helt utmärkt.Jag är inte det minsta orolig. Du är ju så duktig... Kram.