torsdag 16 februari 2012

Ledig=sjuk!

Godmorgon!

Jag är ledig i lite mer än en vecka och vad händer? Feber, halsont och snuva. Alltid likadant. Så fort jag är ledig blir jag sjuk! Känner mig jättedålig och tycker synd om mig själv. Idag när sonen kommer och det ska förberedas för familjemiddag i helgen. Jag blir så jäkla trött på det.

För att lite snabbt ta gårdagens kurser så var det väldigt blygsamt deltagande. På en av lektionerna stod jag med två deltagare av åtta. Hm, vad gör man då när man har en planering som kräver lite fler eftersom de flesta övningar skulle ske i grupp. Det är inte lätt att göra en grupp av två deltagare. Jo, man slänger planeringen åt sidan och tränar det som hundarna behöver. Lite lek med varandra fick dom också. En ridgebacktjej som är hur god som helst tyckte att hon var i himmelriket och försökte på alla sätt få igång lek med lille schnauzern Viggo men se han tyckte inte riktigt om hennes lek med tassarna och försökte först undkomma så gott han kunde. Lite bättre gick det efter en stund när han förstått hennes sätt att leka och inbjöd t o m själv till lek. Doris tyckte mest att dom var jobbiga och deltog inte så mycket i deras ystra lek.

Jag som var lite orolig över hur jag skulle fylla en timme med bara två deltagare upptäckte att timmen gått hur fort som helst och vi hade tränat mycket bra grejor. Hundarna var trötta och gick hem. Jag kan inte säga att det var min bästa kurskväll hittills men man har trots allt så pass mycket rutin att man kan plocka ur hatten och gör det bästa av det i alla fall. Det var helt ok.

Nu tar vi sportlov och jag börjar som sagt det med en förkylning som är allt annat än önskad. När är egentligen en förkylning någonsin önskad?

Ha en underbar dag!
Kram

3 kommentarer:

Anna Striberger sa...

Tråkigt att du åkt på en förkylning! Men visst är det typiskt att det oftast kommer när man ska vara ledig? Själv blev jag nästan alltid dålig efter att jag haft stora tentor på universitetet, så fort man slappnade av och skulle njuta av några dagars ledighet kom förkylningen. Det lär visst hänga ihop med att kroppen undertrycker alla tecken på sjukdom tills man har tid att vara sjuk ;-)

Du får skaffa pumpafrön och börja tugga i dig. Zinket i dem ska vara bra för immunförsvaret ;-)

Sussa sa...

CompanyAttans vilken otur!! Kramar och krya på dig:D

Sussa sa...

- company!!