onsdag 29 februari 2012

Korkat.

Godmorgon!

En aning trött efter gårdagen. Om det bara hade berott på att man varit ute och slarvat åtminstone och haft roligt men icke.
Jag lider, som jag säkert nämnt tidigare på bloggen, av migrän. Denna otrevliga och väldigt onödiga åkomma har med åren blivit värre. Från att ha haft några attacker per år som inte varit så farliga har jag nu kommit till att i omgångar få attacker flera gånger i månaden med alla ingredienser: flimmer, tunnelseende, kräkningar och ja, hela kittet.
Tack gode gud för nässpray!!

Igår var det dags. På eftermiddagen dessutom. Hjälp, jag var ju tvungen att jobba på kvällen. Fram med mediciner och kall våt handduk. Ryggläge.
Blev av med tunnelseendet lagom tills det var dags att köra till jobb och kvar var huvudvärken som inte var så farlig denna gången.
Efter att ha stannat en gång på vägen ner för att kräkas lite kändes det så pass bra att jag kunde genomföra lektionen utan att någon märkte mitt tillstånd.
En lektion som blev hur bra som helst. Vi tränade mycket följsamhet och hundmöte och hundarna var så duktiga så.

Men. Jag lovar mig själv härmed att inte göra om detta. Jag har sällan varit så trött som jag var när jag kom hem. Jag var säkert inte den bästa bilföraren och är idag lite arg på mig själv för att jag körde till jobb. Jag ställer inte in lektioner om det finns minsta möjlighet att genomföra dem. Igår skulle jag nog ha gjort det.
Att jobba med migrän rekommenderar jag inte!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Låter inte bra du vännen. Säkert är du mer känslig nu också när du för tillfället är lite stressad av andra saker och ting. Kram