torsdag 23 februari 2012

Hurra!

Godmorgon!

Jag är rojalist så idag utbringar jag ett extra stort grattis till vårt kronprinsesspar Victoria och Daniel. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

En liten prinsessa är född och dom som vill ha en kung istället får vänta lite till. Vi kommer att få två drottningar på raken.
Ja, jag är rojalist. En av dom som tycker att det PR-arbete vår kungafamilj gör för oss runt om i världen är värt det apanage som jag får vara med och betala.
Jag är dessutom amatörhistoriker och skriver in ännu en liten medlem i minnet av årtal som jag är hyfsat bra på att komma ihåg.

Vi behöver lite glamour i tillvaron att läsa om även om vårt kungahus är ett av världens minst glamourösa kungahus. Inga garderober med tusentals skor eller troner gjorda av rent guld. En drottning som syr om sina klänningar för att förnya istället för att köpa nya.
Jag köper aldrig en skvallertidning men hos frissan och tandläkaren kastar jag mig över dom för att läsa om deras liv. Eller rättare sagt det liv som pressen hittar på åt dom. Det är nog inte många ord som stämmer överens med sanningen. Det är om något lite synd om dom. Ingen av dom har egentligen valt det liv i offentligheten dom lever i. Ett hårt arbetsschema lever dom efter med en kalender som är fullproppad av uppdrag hela året. Jag skulle nog inte vilja byta liv med dom. Puh!

En liten prinsessa har alltså sett dagens ljus och varje födsel är ett litet mirakel så i första hand gratulerar jag till ett välskapt litet barn. Prinsessa eller inte.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: