fredag 3 februari 2012

Mina barn.

Godmorgon!

Sitter med min Iphone vid min sida och "lyssnar" på när barnen har en morgonkonversation via chatten. En sitter på ett tåg på väg till jobb i Schweiz, en sitter i Lund och en i Malmö. Dom småsnackar om ingenting egentligen men man kan höra sammanhållningen trots det stora avståndet. Vi har en gruppchatt som vi kallar "allmänt familjesnack" där vi alla ser vad alla skriver.

Jag är så tacksam för att alla har jobb. Alla har dessutom väldigt bra jobb. Jag har inte riktigt klart för mig vad yngsta sonen egentligen gör där nere i Schweiz men han jobbar på ett stort läkemedelsföretag och har hela Asien, Australien och USA på sitt bord. Han trivs så bra och han skiftar mellan tyska och engelska hela dagarna. Jag är så stolt!
Dottern med sin biblioteksutbildning i botten tillsammans med högskoleutbildning i japanska svänger sig med alla möjliga språk. Obegripliga för de flesta. Jag är så stolt!
Äldsta sonen som är företagets mest populära rörläggare med kunder som kräver att det ska vara han som kommer när dom ringer för att han är så omtyckt och skicklig när han bygger badrum. Jag är så stolt!

Låter det skrytigt? Ja, det kanske det gör men mina barn förtjänar att mamma skryter om dom. Dom är min stora glädje i livet. Jag är så otroligt stolt över dom. Kan man vara något annat med barn som har väldigt hög arbetsmoral, vänliga mot alla, omtänksamma om varandra, ärliga och kärleksfulla.
Som ställer upp utan att blinka om man behöver det.

Ingenting är viktigare i livet än att dom har det bra. Dom har precis som alla andra fått smällar i livet. Dom är alla kring 30 och det vore konstigt om man då inte fått en och annan smäll. Sina goda hjärta har dom kvar trots det. Jag kan luta mig tillbaka och låta dom leva sina liv. Om någon av dom behöver mamma finns hon här. Alltid! När vi träffas ser man kärleken dom har för varandra. Syskontjafs existerar inte.

Snart kommer sonen i Schweiz hem en vecka och då ska vi träffas allihop och krama om varandra. Jag älskar er!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: