tisdag 31 januari 2012

Väder och jobb.



Godmorgon!

Det är kallt och i motsatt till resten av Skåne så har vi snö. Vi bor på den plats i Skåne där det alltid är "mest" väder. Om det snöar så är det här det blir värst och om det är varmt så är det varmast här. Bra eller dåligt? Tja, det beror på hur man ser det. Tycker nog att det är betydligt trevligare med lite snö än den skit hundarna drog med sig hem när det var regnigt och dyngan stod upp till anklarna.

Skulle jag prata väder idag? Nja, det var nog inte meningen men eftersom jag inte kommer på något att egentligen blogga om idag så låter jag fingrarna bestämma vad det ska stå här.
Jo, jag kan ju berätta att föreläsning är bokad i maj med etologen Per Jensen och veterinär Mörner. Tjoho, det kommer att bli så kul! Föreläsningen arrangeras av en hundskola i Helsingborg som även arrangerade förra föreläsningen jag var på med Björn Forkman.
Vilken frukost och fika vi fick! Föreläsningen hålls på Scandic Hotel och vi fick full hotellfrukost och som vi åt! Fikan var lika fantastisk med små bakelser som var himmelska!
Man behövde knappt köpa någon lunch för man var mätt hela dagen på frukosten. Föreläsningen var väldigt intressant och jag förväntar mig inget annat denna gången heller. Per Jensen är en bra föreläsare och även om han nog inte kommer med så mycket nytt för mig eftersom jag läst hans nya bok två gånger så lär man sig alltid något och man får sitta bland hundälskare en hel dag.
Förhoppningsvis får jag flera av mina bästa vänner med mig så det kommer att bli en härlig dag. Underbart! Attans att jag måste vänta ända till maj.

Idag står det jobb på schemat som vanligt. Doris får vara hemma och vila och jag får köra utan hund. Det gillar jag inte alls men hon var så skön igår. Glad och samarbetsvillig så jag vill inte förstöra det genom att låta henne jobba för mycket. Jobb en dag och en dags vila är nog lagom för henne. Det var kallt igår och jag fick skicka hem en hund som inte mådde så bra. En kom inte på grund av trötthet. En gick hem tidigare på grund av hälta. Dom som höll ut tills det var slut jobbade helt fantastiskt som vanligt. Min måndagsgrupp är helt underbara. Det är nästan så man längtar efter måndagar. Nu behöver jag inte göra det för alla mina grupper är lika sköna den här omgången. Det är med andra ord roligt att jobba!
Nu ska jag pilla lite med planeringen eftersom jag måste jobba om den lite varje vecka för att det ska bli en liten utmaning. Vi måste ju hålla igång i kylan. Ingen dötid här inte!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: