torsdag 19 januari 2012

Första arbetsvecka.

Godmorgon!

Gårdagens kurskväll var den blötaste på länge. Efter två lektioner var jag blöt in på bara kroppen trots mina ytterkläder som ska hålla ett dopp i Niagara ute. Kallt, väldigt blött regn rann in både här och där. Hur ska man klä sig för att klara det undrar jag.
Nu sänkte inte det mitt humör något nämnvärt eftersom båda lektionerna bestod av två grupper med stor harmoni i grupperna. Det här bådar gott inför fortsättningen.

Min arbetsvecka är slut eftersom jag bara jobbar mån-ons och jag kan konstatera att det här kommer att bli bättre än någonsin. Inga stora problem på någon hund och jag kan koncentrera mig på ren inlärning på i stort sett alla deltagare. Detta har jag nog aldrig varit med om egentligen. Det brukar alltid vara någon som har extra behov och visst, det finns det här också men inget allvarligt.

Samtliga hundar är helt underbara. Glada, pigga, somliga med en liten räv bakom örat ivrig att sno åt sig en liten lekstund med någon kompis, arbetsvilliga med glada ägare som jobbar med glatt humör. Trots väder! Härligt!
Det låter nästan för bra för att vara sant.

Jag är sjukt taggad och pennan har gått varm med anteckningar på planeringarna efter lektionerna för att jag måste höja ribban eftersom alla är så duktiga. Det är en utmaning bara det. En rolig utmaning.

En hundägare uttryckte det på ett härligt spontant sätt efter lektionen igår: "Sååå roligt det här var! Jag är så stolt över min hund!" Det är precis sånt jag vill höra. Att man lägger fokus på det som gått bra så man går hem med en skön känsla i kroppen. Taggad att träna. Då har det varit en bra lektion och jag är nöjd.
Detta sa denna kvinna med regnet rinnande i ansiktet. Hon sken som den sol vi saknade. Jag hörde ingen gnälla över regnet. Det skulle vara jag då när det plötsligt rann innanför kragen och rakt ner på ryggen. Kallt som is.
Men vad gör väl det när alla springer omkring och tränar inkallning med vattnet plaskande omkring fötterna och ändå tjoar glatt på sina hundar.
Jag kunde inte vara mer nöjd med min arbetsvecka.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: