tisdag 3 januari 2012

En vanlig dag.


Godmorgon!

Morgonen består av huvudvärk, huvudvärk och åter huvudvärk.
Är så trött på denna ständigt återkommande huvudvärk.
Nåja, som dom säger, det innebär ju att det inte är helt tomt där inne i alla fall.

Igår gick jag fram som en bulldozer här hemma och julen fick sig en spark i häcken ut genom dörren. Nästan. Ljusstakarna står fortfarande i fönsterna och lyser mysigt upp "vinter"mörkret. Städningen gick som en dans och idag luktar huset gott och jag trivs.

Eftersom jag var så flitig igår ska dagen idag innehålla enbart hundrelaterade saker. Tjoho! säger hundarna. Städning är något mina hundar tycker är väldigt onödigt. När dammsugaren kommer fram ser framför allt Doris väldigt olycklig ut. Suckar och tar skydd i en fåtölj och ligger där och ser ut som om hon önskar dammsugaren åt helvete. Dom andra två suckar mest och lägger sig och sover. Det kommer ju inte att hända något roligt på en stund då.

Idag ska vi börja med lite kloklippning och annan skönhetsbehandling. Inget dom har något emot. Tror till och med dom njuter lite av omvårdnaden. Varför? Jo, för att vi gjort det till en mysig stund när jag pillar, klipper och kammar. Doris ställer sig alltid först i kön när jag tar fram väskan. Kollar noga så att godiset är med, lägger sig på sidan och räcker fram en tass. Hon gillar inte själva kloklippningen men att matte ägnar sig helt åt henne är en höjdare för Doris. I kön står då två till som vill ha lite mys med matte. Skönt att slippa kämpa med detta.
Lite trimning av goldenvovvarna behövs också. Det sticker ut tussar från tassarna som inte ska vara där och öronen behöver sig en omgång.
Alma, som är världens enklaste hund när det gäller pälsskötsel tar bara ett par minuter att dra igenom. Det tycker hon är bra för hon är väldigt ömhårig.

När detta är klart åker vi till havet och förstör alltihop!
Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: