onsdag 25 januari 2012

Jobba, jobba, jobba!

Godmorgon!

Om man drömmer att man vinner en massa pengar ska man gå och köpa en lott då? Drömmen var lite underlig som drömmar brukar vara. Jag vann lotten i en djuraffär (var skulle jag annars ha varit) och affären var ganska liten och det var mycket pengar och mitt största bekymmer var att det inte fanns tillräckligt med varor att köpa för alla mina pengar. Jag hade med mig en liten guppyfisk som jag visade upp för expediten. Jag fick mig en rejäl utskällning för att jag inte skött om den ordentligt. Den var för mager sa hon.
Hon gav mig en hundvalp istället som jag skulle ta med mig hem och bevisa att jag kunde sköta om den ordentligt.
Ja, herregud som man kan drömma.

Gårdagens kurs gick som vanligt bra även om det var aningen kallt. Har lite problem med en hund men problem är till för att lösas.

En liten cairnterrier kom för första gången med en matte i släptåg som bad om ursäkt för sin hund hela tiden. Hunden var det lyckligaste jag sett på länge. Jag lovar att han tyckte att han kommit till himmelriket! Hela planen var ju full av lekkompisar!
Matte, en glad och trevlig tjej, trodde inte att det skulle gå och göra någonting med sin hund. Ack, jodå! Efter en liten stund när han förstått att han skulle jobba med matte satt han både lugnt på filten och tog kontakt med sin matte när dom jobbade. Övningar dom aldrig gjort förr satt som en smäck efter en liten stund. Här har vi en riktigt smart liten gosse!
Hon gick hem hur nöjd som helst och bedyrade att hon aldrig haft så roligt. Sååå nöjd med sin lille vän. Underbart!

Jag brukar inte ge läxa på mina kurser men den här omgången kör jag hårt med mina deltagare. Jag tjatar lite extra om att dom måste träna hemma. Att jag förväntar mig att dom ska få ordentliga resultat under kursens gång. Jag har satt upp mål för dom som vi SKA nå upp till. Det har jag gett mig sjutton på! Är jag hård? Nej, så klart inte men pressar dom lite gör jag. Alla vill så gärna att det ska bli som dom tänkt sig och det uppnår man inte om man inte lägger manken till. Man får ingenting gratis.
Jobba, jobba, jobba! Och det gör dom! Allihop!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: