fredag 20 januari 2012

Fredag och lite jobb.


Godmorgon!

Jaha, så fick vi lite snö i alla fall. Några timmar kommer den att ligga om jag förstår det rätt. För min del kan den hålla sig borta. Hundarna tycker så klart annorlunda. Det rullades läääänge och väl på morgonrundan. En fördel är att det inte är lera dom rullar sig i och slipper duscha innan dom får komma in igen.

Idag är det lite jobb som står på schemat. En privatlektion som blev inställd för ett tag sedan ska avverkas idag. Alltid lika spännande. Att matte som jag bara pratat med per telefon än så länge verkar hur trevlig som helst gör ju inte saken sämre. Det är ett intressant problem så jag ser verkligen fram emot att "sätta tänderna" i det här.
Jag är alltid en aning nervös innan en privatlektion. Man vet ju inte riktigt vad man möts av när man kommer dit. Ägaren kan ju uppfatta saken på ett sätt och jag kommer dit för att upptäcka att det är helt annorlunda och får då snabbt ändra på vad jag funderat ut innan. Det är det som är lite spännande och utmanande.
Idag är det dessutom tre hundar inblandade i problemet så det gäller för mig att se vem av hundarna som egentligen är problemet. Det är inte alltid den som väsnas mest. Spännande!

Det blir en full dag. Helgen är ju här igen och det ska hinnas städas och lagas en god fredagsmiddag också innan kvällen är här. Det blir nog inte så mycket hundaktivitet idag så dom får kompenseras imorgon med något kul. Får fundera på vad. Har lite idétorka på den punkten. Tycker just nu att vi gör samma saker hela tiden och även om dom tycker att det är kul så behöver jag lite variation. Vi får se vad det blir.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: