fredag 6 januari 2012

Planering.


Godmorgon!

Sista helgdagen på ett tag. Långfrukost. Som vanligt gick hundarna upp, ut och kissade, åt frukost och gick och lade sig igen. Mannen sover och jag sitter ensam i mitt kök och lyssnar på radion medan jag dricker mitt morgonte. Vanor.

Vanor har jag väldigt gott om. Dom sitter stenhårt. Kanske är det därför mina tre hundar blir lite störda när jag någon gång ändrar på våra vanor. Inte bra men man är som man är.
I mitt fall kan det ta sig lite löjliga former. Jag blir störd när någon sätter sig på "min" stol i köket. Eller tar min hörna i soffan. Häller man mer än halv mugg kaffe till mig kryper det i nacken. Jag måste dessutom ha min mugg. Eller en av dom. Jag har en liten samling att välja på.
Stör inte mina vanor.

Nu var det inte det jag skulle skriva om idag. Min ganska långa ledighet börjar gå mot sitt slut och nästa vecka är kalendern full av saker som måste göras innan kurserna sätter igång. En introduktionskväll inför kurserna, en privatlektion och kanske jag passar på att vara med på en lektion med Doris också innan vi själva börjar jobba. Det blir inte många chanser till det sen. Förutom detta så ska alla kursplaneringar ses över. Har en del ideér jag vill ha med på planeringen och då gäller det att sätta på tänkarmössan så det blir så bra som möjligt. Bokföring ska göras. Deltagarlistor ska också göras och läggas i mappar. Det blir inte svårt att fylla min tid nästa vecka. Visst tusan, det ska visst in ett besök hos tandläkaren också.

Så klart är allt noga infört i kalendern. Jag är helt lost utan min kalender. Vågar inte lita på att jag kommer ihåg utan den. Skulle jag missa något skulle jag må så dåligt så det är bäst att plita ner allt som ska göras. Jag sätter t o m en påminnelsesignal på allt jag ska göra vilket är lite löjligt för jag kommer ihåg det ändå. Oftast.

I detta ska en genomgång av bilen också få plats. Alla saker som jag behöver till kurserna ska ligga på sina rätta platser. Det ska åtminstone vara snyggt innan kursstarten. Arbetskläder ska vara nytvättade och hundgodis ska kokas och frysas in så det räcker till hela kursen. Ryggsäcken ska fyllas med förskrivna kvittoblock, pennor, leksaker och tuber med mjukost till stressade hundar. Eftersom jag på något mystiskt sätt lyckats slarva bort Doris filt måste en sådan inhandlas och läggas i bilen.

Jag kommer att vara redo. Taggad till tusen!
Men först ska jag ha en sista helg av lättja och bara göra saker som faller mig in. Jag är ganska säker på att det kommer att handla om hundar. Mina egna som ska få kvalitetstid som kompensation för att jag inte kommer att ha så mycket tid till dom nästa vecka. Äsch, skitsnack. Det kommer jag visst att ha. Som vanligt.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: