onsdag 11 januari 2012

Jag vill ha!

Godmorgon!

Det finns en hel del som står på min önskelista och jag är inte så ädel att det är fred på jorden eller att det inte ska finnas någon svält även om jag givetvis önskar det också.
Nej, det är saker som jag önskar för mig själv.
Dom säger (vem nu dom är) att man inte kan köpa lycka för pengar. Att rikedom är av ondo. Varför det?? Är alla människor som har stora rikedomar olyckliga?? Tror inte det.

För mig är det trams att jag inte skulle bli lycklig om jag kunde köpa allt jag vill ha. "Om man inte har jobbat hårt för det man kan köpa är det inte värt något" Trams! säger jag.Man ska känna lycka över att man sparat länge och gnetat för att skaffa sakerna man vill ha. Yeah right!

Oh, så mycket jag vill ha. Jag skäms inte ett dugg för det. Jag vill kunna göra precis vad jag vill och inte behöva tänka på vad det kostar.
Inte blir jag lyckligare för att jag måste avstå från att köpa något dyrt och gå hem och spara länge innan jag kan köpa det. Protestera inte! Jag är säker på att alla hellre skulle vilja köpa det direkt. Så det så.

Det finns alltid någon som har det värre. Jag är inte fattig. Jag har mat på bordet och godis i skålen. Kläder på kroppen och ett underbart hem. Jag har råd att ha tre hundar. Det är inte billigt! Jag har en bil på gården som är betald.
Jag kan inte köpa hälsa så det räknar vi inte in här.

Borde jag vara lycklig då. Kanske. Men. Med risk för att framstå som gnällig så vill jag ha mer! Jag vill inte behöva tänka på det ekonomiska om jag vill ha en hund till. Jag vill inte behöva spara och gneta om jag vill byta bil. Jag vill inte behöva avstå om jag vill åka på solsemester för att det inte finns pengar. Jag vill kunna köpa och göra det jag vill. När jag vill det!

Jag tänker inte ta upp det faktum att jag borde skämmas för att jag inte sitter på gatan utan mat för dagen. Att jag har tre underbara barn och en lika underbar man. Att jag faktiskt har tre underbara hundar.
Jag tänker gnälla över allt det jag inte har. Så det så.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: