måndag 16 januari 2012

Mörker

Godmorgon!

Hoppas inte natten som gick sätter tonen för hur min första arbetsdag på länge ska bli för då går det åt helvete! Konstiga drömmar och vaken en gång i timmen. Legat och tittat på baksidan av mina ögonlock mesta delen av natten. Så nu är jag trött innan dagen ens har börjat.
Det är lite oroliga tider på många sätt och så klart sätter det sina spår på nattsömnen.

Givetvis går inte min kurskväll åt helvete. Jag ska ju mestadels träffa "gamla" trevliga kursare där jag vet en hel del om hundarnas nivå och vet mer eller mindre precis var jag ska lägga nivån på lektionen. Det blir så bra så. Rapport kommer imorgon.

Det är värre med allting annat. Där är jag så förvirrad just nu. Vissa saker känns det som om jag sitter fast som i ett skruvstäd och kan inte påverka situationen och vissa saker som händer runt omkring mig kan jag inte göra något åt heller och har en känsla av maktlöshet som är jobbig. Det är lite lättare för där kan jag åtminstone lyssna, ge råd och hoppas på att det blir bra i slutändan men helst skulle jag vilja kunna ta i famn och skydda från allt ont. Min famn är rätt stor trots att jag själv inte är så stor men den räcker ändå inte riktigt till.
Strindberg hade lite rätt i att det är synd om människan.

Tyvärr är bloggen lite mörk just nu när det inte handlar om mina älskade hundar så jag kanske skulle övergå till att bara skriva om dom. Å andra sidan är bloggen min ventilation och ett sätt att bearbeta det jobbiga men även det roliga som trots allt händer lite då och då så håll ut. Emellanåt blir det lite ljusare inlägg. De andra kan ni ju strunta i att läsa för dom är egentligen skrivna till mig själv.

Ha en underbar dag!
Kram

2 kommentarer:

Sussa sa...

Verkar som om vi befinner oss på samma plats du och jag. Kram

Unknown sa...

Vi får träffas omgående och krama om varandra Sussa! Säg när!