tisdag 14 augusti 2012

"On fire!"

Godmorgon!

Med blandade känslor efter gårdagens kursstart sitter jag och funderar över hur folk tänker. De som kom var en härlig blandning av hundägare och hundar. Trevliga och engagerade hundägare. Många underbara valpar och återkommande deltagare som det var hur roligt som helst att träffa igen.
Men.
En hel del som anmält sig struntade i att komma eller höra av sig. Vad är det som gör att man tycker att man bara kan strunta i att man anmält sig till en hundkurs? Anses inte vår bransch vara så viktig? "Äsch, det är bara en hundkurs"
Jag, som förstärkt personalen för att gruppen skulle bli stor står där med bara hälften av anmälda deltagare. Ledsamt. Så det var med blandade känslor vi körde hem efteråt.

Trots allt så vill jag nog ändå säga att det var mest positiva känslor. Det var härligt att komma igång igen. Sommarens träda hade inte gjort någon skada. Jag var "on fire!" Hoppas jag inte skrämde nya deltagare med min entusiasm. Det var så jäkla roligt. Jag pratade så jag tror att käken höll på att gå ur led. Det är mycket information på första lektionen. Hundarna fick jobba så dom var helt slut efter lektionen. Valparna var så härligt förvirrade som dom brukar vara första gången. Det var en väldigt bra start förutom deltagandet då.

Doris var sååå duktig! Jag var lite rädd att hon skulle vara lite tossig efter sitt långa uppehåll men ack, nej. Hon gick in i sin instruktörsroll direkt. Låg så fint på sin filt. Jobbade så bra i övningarna. Såg till att det gick rätt till på valpleken. Underbara hund!

Idag startar vi inkallning/lösträningskursen och jag får väl lägga lite band på mig själv så jag inte skrämmer livet ur deltagarna. Jag är "on fire" även idag!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: