onsdag 15 augusti 2012

Grannsämja?

Godmorgon!

Är grannsämjan i fara nu tro? Hoppas inte det. Det beror på hur mitt besök till närmaste granne avlöper. Efter en incident igår måste vi få till en förändring här i alla fall. Förklaring:
Jag ska åka till jobb och lilla Alma ska få följa med och man får leta länge efter en hund som blir så glad när hon får följa med.

Glatt skuttar hon ut genom dörren för att springa till bilen. Intill bilen står grannens hund. En hund som springer vind för våg här omkring och dagligen är inne på vår mark som hon använder till toalett. Smart hund. "skiter gör jag hos grannen!" Jag har hittills inte brytt mig så mycket om detta. Mina går ju på en inhägnad bit av vår mark där visserligen lilla Alma kan gå ut mellan maskorna men inte de två stora. Att Alma kommer emellan gör absolut ingenting. Hon skulle aldrig lämna vår gård.

Åter till vad som hände. Dörrarna på bilen hade jag öppnat tidigare för att vädra ut den värsta värmen och grannhunden stod och nosade in i bilen. Glatt skuttande kommer Alma och snabbt som blixten vänder grannhunden sig om och klipper Alma över nacken. Alma skriker vettskrämt och som tur är var även jag på väg ut och kunde kasta mig över hundarna. Grannhunden är ca fyra gånger så stor som Alma och jag vågar inte tänka på vad som kunde hänt om inte jag var där!

Hunden släppte förskräckt när jag vrålande kastade mig över den. Fullständigt fel agerande men jag blev skiträdd. Alma skrek så förfärligt. Ni kan tro att hunden åkte över stengärdet in på sin egen mark. Ja, jävlar så arg jag var! Inga skador på Alma men tänk om hon varit ute själv vilket hon ofta är.
Det är inte första gången den hunden blivit hemskickad av grannar., För inte så länge sedan kom en annan granne gående med henne högröd i ansiktet av ilska. Dom har kennel och då hade hon varit där och nosat runt. Inte uppskattat alls.

Jag fattar inte. En annan granne har en hund som så gott som dagligen sitter utanför huset. Mitt på vägen. Dom bor i en sväng och det är helt omöjligt att se henne när man kommer körande. Det är bara en tidsfråga innan någon kör över henne. Dessutom har dom två chihuahua som ofta ränner runt på vägen dom också.
Är dom inte rädd om sina hundar!?

Jag är i alla fall väldigt rädd om mina och grannen ska få ett besök nu när jag lugnat ner mig. Om grannsämjan är i fara återstår att se. Nu måste det bli slut på detta. Mina hundar ska min själ kunna gå omkring ofredade på vår egen mark. Basta!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: