torsdag 30 augusti 2012

Adrenalin.

Godmorgon!

Stress. Stress. Stress. Inte att jag har mycket att göra. Nej, stress på grund irritation. Så var det igår.

Först svämmade adrenalinet över på grund av att vägverket eller vad dom heter denna veckan inte kan sätta upp skyltar om att dom tänker asfaltera vägen här hemma och jag fick stå still och vänta i 15 minuter. Dels för att det var trafikljus där dom släppte 100 bilar från andra hållet och när det blev vår tur släppte dom kanske 30 bilar för att sen slå över på rött igen. Inte var jag med bland dom 30 inte. Nejdå. Stopp igen från båda hållen i ytterligare ca 10 minuter och då kröp det i min nacke ordentligt. Kön var förmodligen flera mil lång och mitt i den satt jag med stressvetten rinnande.
Hade dom satt upp skyltar innan hade jag tagit andra hållet och sluppit köra för fort för att inte missa hela min första lektion. Joooodå, det är deras fel att jag bryter mot lagen. Jodå. Är det visst det. Nu körde jag in förseningen nästan helt och sladdade in endast ett par minuter sen och möts av deltagare som är hur lugna som helst.

Nästa irritation. Folk som inte tänker. En affär som har ett lagertält inne i inhägnaden där vi har lektion skulle leverera varor till en kund med bil och släp. Eftersom han från personalen länge stod och väntade på sin kund och studerade oss där vi tränade med våra hundar lösa kan han inte ha missat att dom var just lösa. Vad gör han när kunden kommer med sin bil? Öppnar grindarna utan att säga till oss. Bara slänger upp grindarna och ut rusar så klart Doris. Det kan ju vara husse som sitter i bilen. I bästa fall. Det kunde också ha kommit en hare och då hade hon inte lyssnat på mig. Nej, så lydig är hon inte tyvärr. Med den trafiken där är så vet i fan om jag hade haft någon hund efter det. Tänk för fan. Du ser att det är en hundskola. Hundarna är lösa. Säg till innan du öppnar grinden. Grr!

Irritation nummer tre. Återigen tanklösa människor. Jag blev omkörd tre gånger på vägen hem av idioter som inte skulle sitta bakom ratten. Utan den minsta tanke på sina medtrafikanter. Här ska jag fram. Skit i heldragna linjer, backkrön eller mötande trafik. Grr igen!

Det var skönt att komma hem och slänga sig i soffan och låta adrenalinet sjunka till normal nivå igen.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: