onsdag 22 augusti 2012

Drömmar och regn.

Godmorgon!

Idag blir det inte mycket sagt här inte. Jag är så trött. Kanske är det för att det regnet strilar från himlen men det tycker jag är ganska mysigt så det är det nog inte. Eller är det för att jag inte fick vakna av mig själv efter en natt där sömnen varit frånvarande ofta och länge. De korta stunder jag sovit har det surrat drömmar som jag inte precis njutit av. Bland alla drömmar fanns min ständigt återkommande dröm om skogen full av björnar som jag går ibland med en känsla i kroppen som är en blandning av, inte direkt rädsla, eller jo, rädsla som är blandad med, ja, jag vet inte vad. En känsla jag inte kan sätta ord på och konstigt nog med tanke på att det är en farlig situation så är det inte en mardröm. Ständigt återkommande dröm. Jag är alltid väldigt trött efter denna dröm. Så nu sitter jag och försöker bli människa igen.

Det passar inte så bra att vara trött just idag. Med två lektioner ikväll där det krävs att jag är på alerten så får jag kanske ta en lite offdag för att vara pigg på jobbet. Hundarna ska få sig en omgång med kam och klosax och i Almas fall även en tandborste men annars tar vi en dag på halvfart för ikväll kommer jag att stå där och vara precis som vanligt. Om jag inte somnar på vägen dit..........

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: