söndag 19 augusti 2012

Inte som man tänkt sig.

Godmorgon!

Jag får nog sluta skriva om saker jag ska göra innan jag gör dom. Det blir ofta inte som jag tänkt. Motorcykelturen igår blev bil istället. Vilket var tur för det hade blivit väldigt svårt att få hem den stora skohyllan vi köpte på Kvesarums inredning när vi egentligen skulle köpa beslag till vår bokhylla. Jag hade förmodligen inte hamnat på xxx lutz och ätit den hemskaste maten i mannaminne någonsin. Någon slags schweizerbiff med rösti och fettet det flöt omkring i hade räckt för att olja upp en hel bil. Förfärligt! Jag mådde så illa efteråt. Jag som hade snackat upp stället innan för mannen fick stå med skammen när det var skitigt i hörnen, på bordet låt nerkletade underlägg och servicen, ja, den var inte särskilt nämnvärd. Mannen satt dock och smackade på en fräsch sallad och billigt var det. Det var väl det enda positiva man kunde säga om detta.
Inget köpte vi. Hittade inte soffbordet vi båda tyckte om. Jag hittade ett som jag gillade men se det föll inte i mannens smak. Vi körde hem svettiga i värmen med visserligen en skohylla från Kvesarum men klädhängaren får vi vänta på för den hade dom inte hemma. Jag gillar inte att vänta!
Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Idag har jag min sista kursstart och det är här hemma i Hörby och det känns alltid lite lyxigt. Fem minuters bilväg till jobb istället för en timme. En blandkurs med valpar och vardagslydnadshundar. Nya och gamla deltagare. Det är alltid roligt. Sätter lite press på mig. Vi är två instruktörer så det kommer att gå hur bra som helst. Jag tar hand om valparna. Alltså ska jag prata och prata. Blir en hes eftermiddag. Givetvis avslutar vi kursen med att köra hem till mig och har hundlek för dom som vill. Det är redan varmt och skönt.
Det blir en bra dag!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: