lördag 4 augusti 2012

Trevligt besök.

Godmorgon!

Lördag, Lite avvaktande väder. Vi vill ut med motorcykeln en liten runda idag så dom där varningarna för eventuell åska vill vi inte lyssna på. Men då får vi väl göra något annat i så fall.

Gårdagen bestod av väldigt trevligt besök. Jag fick sitta och prata med min kollega Emma med lilla barnet Rocky och inte nog med det även Harry mastiffen med sin väldigt trevliga familj kom och med sig hade dom hembakade wienerbröd som vi mumsade på medan vi pratade och pratade. Jag, som är helt värdelös med kameran när jag borde ha den i högsta hugg kan inte visa hur snygg denna Harry blivit under sommaren. Jisses, vilken hund detta är. Sååå snygg! Sååå snäll! Och nu känns det som att han börjar landa i den hund han ska bli som vuxen och allt det jobb husse och matte lagt ner börjar betala sig i form av en stor nallebjörn som är lugn, trygg och alldeles underbar.


Jag får lägga in en gammal bild istället. Oj, vad vi pratade hund men hör och häpna även andra saker. Hela tiden mumsande på de godaste wienerbröd man kan tänka sig. Hundarna lekte lite men för det mesta gick dom bara omkring och umgicks. Harry har gått från klarhet till klarhet under sommaren och husse och matte sken lite extra av stolthet och det ska dom göra. Träning ger resultat och en massa social och miljöträning har verkligen satt sina positiva spår. Han är helt underbar denna hund!
En väldigt trevlig dag var det som jag hoppas vi kan göra om.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: