lördag 18 augusti 2012

Kallsvett och fortsatta drömmar.

Godmorgon!

Började morgonen med skrämselhicka. Datorn kraschade. Eller rättare sagt den slocknade igår kväll när jag läste Aftonbladet och jag trodde att batteriet var slut. Det var det inte. Den var död när jag skulle starta upp den för morgonens blogginlägg. Kallsvetten pärlade sig i pannan. I min dator ligger alla mina planeringar till alla kurser och bokföringen. Jag tog av batteriet som min svärson, dataexperten lärt mig, kände mig som en datareperatör, satte i batteriet igen och.......ingenting! Nu flödade svetten ymnigt från min panna.
Datorn uppfattade det som tårar från en förtvivlad datornarkoman och startade tveksamt andra gången jag tog av batteriet. Ok då, sa den. Det får väl gå för denna gången då!
Jag blev påmind om att säkerhetskopiera mitt material och eftersom jag inte vet hur man gör så mailade jag allt viktigt till min mail istället. Så nu ligger det inte bara i min dator.. Puh! Jag torkar svetten och påbörjar dagen väldigt vaken nu.

Idag har vi ett mission. Vi ska hitta nya beslag till bokhyllan i vardagsrummet. Inget fel på själva bokhyllan men den behöver pimpas upp lite. Motorcykeln får ta oss runt för att hitta dessa. Min superstädning igår där alla listor, dörrar och hörn som är svåra att komma åt ingick gör att huset skiner som sola i Karlstad och då blir man lite sugen på att fixa lite. Jag konstaterar att vi har ett fint hem där under damm och grus som hundarna drar in.

 Trots detta fortsätter vårt sökande efter ett hus på Öland. En dag kanske det blir av. Man vet aldrig. Under tiden byter jag beslag på bokhyllan och gör så fint jag kan i vårt hem. Det duger alldeles utmärkt tills jag hittar mitt paradis på Öland, fått sålt våra två hus och fixat jobb till mannen i Kalmar.
En dag kanske........kanske.......

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Åh vad härligt med drömmar!!! Man måste ha drömmar för att kunna leva fullt ut. Kram :)