lördag 25 augusti 2012

Nu gör det ont!

Godmorgon!

En annons på Blocket försatte mig i ett tillstånd av ilska igår kväll och om jag inte hade besinnat mig hade jag gjort precis samma sak som den som satt in annonsen. Nämligen inte tänkt efter! Jag blir så ilsken och ledsen när jag ser annonser där man säljer sin valp, i det här fallet 14 veckor gammal, på grund av tidsbrist! Man har haft valpen i max 6 veckor och redan upptäckt att man inte har tid med den. Kanske är det bara ett sätt att uttrycka något annat. Kanske är det inte tidsbrist. Kanske man upptäckt att valpen kissar inne, tuggar sönder saker osv och inte varit beredd på det jobb man faktiskt måste lägga ner. 
Man har inte tänkt efter. Man har inte planerat sitt hundköp.

En goldenvalp är det sötaste man kan hitta och det är lätt att handla efter hjärtat lite för mycket. Hjärtat ska vara med men hjärnan måste vara inkopplas också. Den här lilla tiken bad mig med sina svarta underbara ögon "kom och hämta mig! Nu!" och jag var så när på väg ut genom dörren!
Sen tänkte jag efter. Det passar inte nu. Jag har bestämt att inte ha fler hundar än dom jag har. Mitt hundägande är perfekt som det är.
Visst har jag både tid och plats för en hund till och denna lilla tik var det sötaste jag någonsin sett. Nu gör det ont igen! Känslan när man kommer hem med en ny valp. Underbart!
Men.

Det ska planeras. Inte så här. En annons på Blocket med en valp som förmodligen inte har det så bra. Det kan den inte ha om man redan vill göra av med den på grund av tidsbrist. Denna lilla söta goldentjej förtjänar bättre. Det hade den fått hos mig.
Jag ska inte gå in på Blocket och titta på annonsen idag. Då sätter jag mig förmodligen i bilen i alla fall och hämtar hem henne.
Nu gör det ont igen!!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: