tisdag 7 augusti 2012

Oönskad inneboende.

Godmorgon!

Börjar dagen med att konstatera att vi fått en inneboende i form av en padda som antingen tyckt att det varit för blött ute eller bara förirrat sig in i vårt grovkök. Eftersom han inte bokat rum före ankomst åkte han ut med öronen före med hjälp av kvasten som daskade honom i baken hela vägen ut. Efter sig hade han tre hundar som agerade utkastare av den ganska våldsamma sorten. Nej, du. Du får minsann hitta någon annanstans att bo. Jag tycker du är äcklig!

Det märks att vi kommit in i augusti. Spindlarna på utsidan av fönsterna har växts sig stora och feta. Här har inte ätits någon GI-kost i sommar inte. Tur att vi människor inte växer hela livet som spindlarna gör. Jag, som var hysteriskt rädd för alla insekter innan jag flyttade ut på landet studerar dessa långbenta, ibland ludna "kompisar" som kommer fram i skymningen för att äta sig mätta. Intressant liv dom har de där. Inte tar jag bort deras otroligt fina hantverk så våra fönstersmygar är fulla av nät som gör det svårt att putsa fönster. Bäst jag låter bli även idag.

Idag ja. Lite arbete ikväll. Introduktionskväll inför kurserna. Kul. Hoppas det kommer många frågvisa nya deltagare så jag får komma igång igen. Denna sommarträda jag levt i har tömt hjärnan känns det som. Nu tror jag inte att det blir så svårt att komma igång igen. Jag ska ju prata hund! Love it!

Ha en underbar dag!
Kram


Inga kommentarer: