måndag 6 augusti 2012

Lite avundsjuk.

Godmorgon!

Så. Nu kör vi! Semestern är slut och det är dags att ta tag i saker som legat i träda hela sommaren. Ett besök hos frissan idag ska förhoppningsvis resultera i att man ser ut som folk igen. Kan ju inte se ut som den grottmänniska jag varit under semestern när jag sätter igång mina nya kurser.

Klickern ska fram igen och dammas av. Se upp! Jag är taggad till tusen! Doris suckar och vänder sig på andra hållet i husses tomma säng.





Under sommaren, på grund av min skadade fot, har husse varit mer i centrum för hundarna än jag och det har varit roligt att se hur han bara "har det". Trots att han är gift med en hundnörd som jag vet han inte så mycket om medveten hundträning. Han kör sitt eget race och gör som han känner för. Inte fel, han har trots allt en del kunskap, men hans sätt att hantera hundarna och deras "lydnad" är helt ur eget huvud och ganska olikt mitt.
Vissa människor har det bara i sig och han är en av dom. Han har inga problem alls med våra dogs och dom är väldigt lyhörda när han säger något trots att han inte ägnat alla de timmar som jag för att få den relationen jag har med dom. Man kan inte låta bli att bli lite avundsjuk. Husse rocks! Enligt mina hundar.Dom älskar honom!
Men. Dom flesta av oss får lägga ner lite jobb för att uppnå detta. Det är få förunnat att ha det som min käre man. Väldigt få.

Vad gör han då? Hur är han? Han är väldigt lugn min man. Han är konsekvent. Han är trygg. Han funderar inte så mycket över vad han måste göra med hundarna. På promenaderna är han väldigt medveten om hundarna hela tiden. En pinne blir en leksak. Han tjatar inte. Han ser till att det blir som han vill. Direkt. Han fjäskar inte. Hundarna får komma till honom. Han är aldrig hård någonsin men bestämd.
Ja, han är precis som hundarna själva är.
En del kunskaper om hur hundar fungerar har han fått itutat av mig som mer än gärna delar med mig av det jag kan så det har så klart en hel del med detta att göra men trots allt. Han är naturlig och trygg och det är precis vad hundar behöver.

Lite avundsjuk är jag som har en lite annan personlighet och måste hela tiden vara medveten om vad jag gör för att uppnå samma resultat.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: