fredag 10 augusti 2012

Ont i foten och fästingattack.

Godmorgon!

Vad är nu detta?? Jag har varit helt bra i foten ett tag nu och vad hände då? En långrunda igår för första gången på länge försatte mig i ett gnälligt tillstånd med svullen fot och smärtor upp i benet. Hur i all sin dar kan det bli så? En stukad fot är en stukad fot och när det slutar göra ont är det väl läkt? Eller? Tydligen inte. Nu linkar jag omkring igen. Det ömmar och dunkar i foten och jag fattar ingenting. Tjurig! Det blir till att ta det lugnt ett tag igen. Tur att mannen i huset har motionsdille så hundarna får sina långrundor ändå. Jag är tydligen ömtålig som en porslinsfigur just nu och går sönder för minsta lilla.

Fredagen består av hundvård och städning. Typisk fredag alltså. Eller inte riktigt. Mannen har tagit halv semesterdag och kommer hem med frallor vid middagstid. Mysigt! Alltså har jag lite bråttom med fejandet. Jag får väl stödja mig på dammsugaren och linka omkring med dammtrasan.

Innan jag avslutar för idag kan jag berätta att fästingarna är på krigsstigen ordentligt just nu här hemma. En försökte ta sig in i min örongång igår och jag visste att jag skulle få någon nytta av mina naglar som jag betalar för. Den hamnade nämligen under en nagel när jag krafsade efter det som killade i långt inne i örat. Jag vill inte ens tänka på vad det kunde ha blivit av detta om den bitit sig fast långt därinne i örat. Urk och blä!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: