söndag 5 augusti 2012

Sista lediga dagen.

Godmorgon!

Sista lediga dagen för min bättre hälft. På sätt och vis även för mig. Sista veckan på semestern får gå åt till förberedelser inför kursomgången som sätter igång nästa vecka. Lite bokföring ska göras, bilen ska städas och packas om. Mycket att göra. Men ganska kul.
Doris ska vevas igång efter sommarens lata dagar. Hon har haft det bra min arbetskamrat. Nu ska hon få börja jobba igen. Hålla reda på tossiga valpar och visa övningar. Ligga på filten och visa hur man slappnar av. Gå fint på stan och hjälpa oroliga hundar. Min underbara hund.

Ska jag summera semestern så har den varit fantastisk trots lite mörka moln både på himlen och på det personliga planet. Tagit beslut som förmodligen kommer att hållas tack vare hjälp från maken. Jag har fortfarande en känsla av att vilja göra något stort och omvälvande men är nog ganska nöjd med det jag har också. Känner ett lugn som jag sällan eller aldrig haft förut. Redo att ta tag i vardagen igen.

Runt mig ligger tre hundar som är de finaste i världen om man frågar mig. Nybadade och fina. Selma börjar äntligen tappa i vikt tack vare omlagd kost och mer motion. Doris har blivit lugnare och långlineträningen börjar visa lite resultat. Alma tuffar på som vanligt i livet. Alla tre är högt älskade.

Vilken "feel good" blogg det blev idag då. Balans! Jag har problem med käken, fönsterna behöver putsas, det behövs en storstädning av hemmet. Jag behöver tjäna lite pengar. Så. Nu är balansen återställd.

Idag ska vi vara lite sociala med de gamla och på vägen dit tar vi en liten tur med vovvarna vid kusten. Skönt! Har inte sett havet på flera dagar nu.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: