måndag 27 augusti 2012

Magsjuk morgon.

Godmorgon!

När man det första man gör på morgonen trampar i något som inte tillhör hallmattans mönster och inser att någon hund varit magsjuk under natten kan man inte med bästa vilja säga att måndagsmorgonen börjar bra. När dessutom alla tre ser lite besvärade ut när jag hoppar på ett ben ut i grovköket för att få tag på saneringsmaterial är det inte lätt att veta vem av dom som inte ska ha någon frukost. Lilla Alma kan inte vara skyldig av storleken å döma. Återstår dom två stora. Hm, vem ser sjuk ut? Båda verkar ha bråttom så snabbt på med jackan och ut.

För att inte missa vem av dom som har ont i magen tar jag hörnan i en hastighet som skulle göra Bolt avundsjuk för att hänga med. Dom delar smart på sig och springer åt vars ett håll. Ingen vill missa frukost och lämnar man en lös hög efter sig någonstans är det kört! Alltså måste man villa bort matte. Dom ser ut att ha kommit överens om detta innan utgång. Doris studsar in i det höga gräset åt höger och försvinner där medan Selma går och nosar långt borta åt vänster. Framför mig står Alma och undrar varför allting är så bråttom så här tidigt på morgonen. Ingen hund cirklar runt som dom alltid gör innan dom intar positionen för nummer två. Inget avslöjande där alltså. Vi går in igen och jag har inte blivit ett dugg klokare på vem som ska svälta.
Ska då båda avstå frukost? Nej, vi äter som vanligt och ser vad som händer.
Alla tre slickar rent sina skålar och går in och lägger sig igen med en belåten suck. Dags för morgonlur.

Här sitter jag kvar vid frukostbordet och ska ta ta i dagen medan hundarna sover som grisar igen. Det är måndag och det är en dag som är helt oplanerad fram tills det är dags att köra och jobba. Jag tror jag ska låta den vara så. Ta det lite lugnt. Gå och pilla lite med det som faller mig in. Ta lite skogsrundor med hundarna och kanske träna på något skoj. Börjar veckan i ett tempo som är en motsats till denna morgonens början.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Godmorgon kära vän! Hoppas det stannar vid detta lugnet idag. Kram