torsdag 23 augusti 2012

Kan det bli bättre?

Godmorgon!

Inte somnade jag på jobbet igår inte. Ingen risk.
En aktiveringskurs jag håller just nu har endast tre deltagare och jag hade inte tänkt starta den för att dom är för få men det är så jäkla trevliga människor som anmält sig så jag kunde inte låta bli. Lite rädd för att det skulle bli lite jobbigt att aktivera bara tre deltagare. Så fel jag hade. Lektionen går så fort att vi inte hinner alls det jag planerat. Vi har gjort om denna kurs till "vi tränar det vi behöver och aktiverar lite om vi hinner".

Som så många andra har dom problem med följsamheten på promenaderna och kan inte ha hundarna lösa på grund av det. Då tränar vi på det. Sagt och gjort. Ut från träningsplanen där denna följsamhetsträning går skitbra och sök upp en lite jobbigare plats. Nämligen gräsplanerna runt om som kryllar av kaniner!
På med löplina som jag håller och sen jobbar vi en och en. De andra tränar passivitet. Jag tipsar lite och så bra det gick. Trots alla spår av kaniner och fåglarna som hoppade på gräsmattan.

Nöjda gick vi till nästa ställe där vi tränade bakdelskontroll på stockar och stenar. För skam skull skulle det ju aktiveras lite också så vi hann med lite "korsa tassar" och ställa tassarna i en låda.
Vi tröttade ut hundarna ordentligt. Dom får jobba hårt de små liven. Jag har ju tid att ha ögonen på dom hela tiden. Dom är ju bara tre. Men så roligt vi har. Dom tycker det är lite lyx och jag har skitroligt.
Dom tycker att det känns som att ha en privatlärare och jag kan ta ut svängarna hur mycket jag vill. Dom är med på allt. Kan det bli bättre?

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: