torsdag 16 augusti 2012

Lite blandade känslor.

Godmorgon!

Trött. Väldigt trött. Inte blivit van vid att jobba ännu eller? Ögonen känns väldigt tunga idag. Nåja, det går över när man kommit igång.
Morgonen har redan innehållit ännu en incident med grannhunden som blev omringad av mina tre och utskälld för att hon hade mage att stå på min gård igen. Vad hände? Ja, hon malde ner min lilla igen!
Det var lite sent igår när jag kom hem från jobb för ett besök och ett snack om detta med grannen men nu kan jag inte skjuta upp det.
Fan. Jag hatar konflikter och jag känner att det kanske kan bli det här. Inte kul om man blir ovän med sin närmaste granne. Jag får plocka fram diplomaten i mig.

Igår startades ytterligare två kurser och den första blev väldigt lustig med bara två deltagare som råkar vara två otroligt trevliga tjejer som nu gått många kurser hos mig. Vi skrattade mycket, vi snackade mycket och vi tränade lite hund mellan varven. Vi bestämde att hålla kursen ändå trots att det bara är dom två och dom tyckte det var rena lyxen. Vi gör en träningsmix av det istället för aktivering och tränar på vad dom behöver. Super sa dom och var glada för att få så mycket uppmärksamhet. Det kommer att bli hur kul som helst.

Efter detta startade jag en allmänlydnad med idel återkommande deltagare som tyckte det var jätteroligt att vara igång igen. Superduktiga hundar och glada människor. Vi startade med en rivstart och jag fick lägga band på mig själv för att inte ta död på dom direkt. Det är lätt att förivra sig när hundarna är så duktiga. Får komma ihåg att ta det lite lugnt. Till slut var både hundar och människor så trötta att dom bara gick rundor på träningsplanen och vi packade ihop och konstaterade att det här kommer att bli hur kul som helst även på denna kurs.

Med andra ord. Hur bra som helst var hela kvällen och jag åkte hem trött och nöjd. Det enda molnet på min himmel idag är besöket hos grannen som jag inte ser fram emot. Miljö/lydnadskursen med idel återkommande deltagare ser jag dock väldigt mycket fram emot.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: