fredag 24 augusti 2012

Älskade!

Godmorgon!

Här är tre av mina mest älskade i hela världen:

Hela min tillvaro kretsar kring dessa tre lurviga, underbara hundar. Det finns säkert dom som tycker att dom får ta lite för stor plats i mitt liv. Jag gör ingenting utan att i första hand tänka på att dessa tre kommer i första rummet.

Idag åkte Doris med husse till jobb bara för att husse tyckte det var roligt både för honom och henne. Här hemma sitter vi som blev kvar. Redan nu känns hennes frånvaro stor. Det är hon som ser till att det händer saker här. Min lilla tossa! Hon som med glimten i ögat  kommer och talar om för mig när det är dags att göra något roligt. Lägger sin mjuka nos i mitt knä och med en blick helt omöjlig att motstå säger "kom igen matte!"

Hon som är min sängvärmare på natten. Som ser till att jag sover gott med hennes varma nos mot min kind. Tryggt snusande i mitt öra. Hon som talar om för mig på morgonen när det är dags att gå upp och börja dagen. Som sedan går och lägger sig igen när jag stigit upp. Som bara ville ha sängen för sig själv.

Hon som ser till att jag aldrig slöar till. Som gör de mest oberäkneliga saker och påminner mig dagligen om att det är en livslång process att träna henne. Hon har alldeles egna ideér om vad man ska göra och inte göra. Allt sker med fart och fläkt. Det är inte lätt att hänga med i hennes takt. Som ingen annan hund skiljer hon på arbete och fritid. På jobbet där hon är den perfekta kollegan. Så trygg. Visar alla andra hundar hur det ska vara. Vållar mig aldrig några problem. För att sedan när hon kommer hem förvandlas till ett busfrö av stora mått. Där är det inte så noga tycker hon. Min dr Jekel och mr Hide och jag älskar henne!

Hur ska jag klara mig hela dagen utan henne???

Jo, så här:

Mina fina kloka töser! Dom ska få ha matte alldeles för sig själva idag. Dom två som jag kan ströva runt i naturen med utan koppel. Som aldrig viker från min sida. Som aldrig skulle få för sig att dra iväg efter vilt. Som alltid är med på noterna men som också kan "bara vara". Med dom kan jag slappna av. Bjuder jag in till lek är dom med på det och vill jag bara sitta och njuta av tillvaron gör dom mig sällskap. Vi ska njuta av varandra idag. Mina älskade lurvisar. Det är lättare när inte Doris är med. Men vi kommer att sakna henne hela dagen! Både jag och de hundar som är kvar hemma.

Måtte dagen gå fort så mitt yrväder kommer hem igen och sätter fart på oss!

Ha en underbar dag!
Kram





Inga kommentarer: