fredag 22 juni 2012

Skryt och midsommar.

Godmorgon!

Midsommarafton. Typisk svensk sådan. Vädermässigt. Det blåser en kall vind och regnet hänger i luften. Skit i det! Det ska dukas i uterummet med både midsommarstång och blommor i håret. Det ser dottern till. Nubben ska drickas och det ska sjungas snapsvisor. Sonen ska underhålla oss med skön musik på sin nyinköpta Gibson Hummingbird som är en av världens finaste gitarrer om någon inte visste det. Fasen vet om vi inte sjunger en truddelutt till också. Beror på hur mycket alkohol det har konsumerats innan. :)

Innan jag lämnar mina kurser för denna gången måste jag få skryta lite om min Doris. Det gör jag ofta och det är för att jag älskar denna hund. Igår var sista gången i stan på milö/lydnad. Jag bjöd på glass som vi satt på filtarna och mumsade i solskenet Hur mysigt som helst. Vi kollade av hur snabbt hundarna kunde gå ner i vila på filtarna efter att ha varit uppe och jobbat mitt på torget bland alla fiskmåsar och människor. Jodå, hur duktiga som helst. Älskade hundar!

Mitt skryt om Doris då? Jo, här skulle tränas "sitt kvar" något som hon är väldigt duktig på men skulle hon klara det där på torget med alla fåglar om jag gick längre ifrån henne och till och med gömde mig? YES! Hur snyggt som helst. Rörde inte en fena. Jag hade is i magen (ok, med lite fjärilar) och lämnade henne långt och länge. Jag kände att hon var med mig och fokuserad på sin uppgift och då måste man utmana lite. Hon var så duktig! Matte var så stolt. Det blev en liten uppvisning där på torget. Vi hade publik som vanligt. Alla hundarna var så duktiga och vi promenerade tillbaka längs en stökig gågata med våra superhundar tog adjö för denna kursen och jag kände ett litet sting i magen över att lösa upp denna grupp av sköna människor och hundar. Det har varit en sån skön harmoni i gruppen.

Nu ska jag baka pajer till midsommarmiddagen och klä mig fin i klänning och knästrumpor. Sätta blommor i håret och sjunga Idas sommarvisa.

Ha en underbar midsommar!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lotta! Tänkte bara nämna att vi har startat en blogg om Douglas (Stresshunden som gick på din valpkurs med), kanske skulle vara intressant för dig att spana in hans utveckling?

// MVH Malin och Monica.