fredag 15 juni 2012

Helig fredag.

Godmorgon!

Gårdagens skrytblogg har nu lagt sig och jag har kommit ner på jorden igen. Jag må vara någorlunda bra på mitt jobb men det finns annat minsann som inte jag inte behärskar särskilt bra. För att få balans i det hela så jag inte blir alltför stor i korken så fokuserar jag på detta idag. Jag är tillbaka i jantelagens land och påminner mig själv om mina fel och brister. Nu tror alla att jag kommer att rada upp dom här men se det tänker jag inte alls göra. Dom får andra upptäcka själva. Onödigt att ge bränsle åt det som kan användas mot mig i livets "court of law"! :)

Dagen är sprängfylld idag. Det ska handlas, tvättas, städas och bokföras. Allt ska vara klart innan kl 5. Då ska jag likt en hemmafru från femtiotalet stå med middagen klar på bordet och hälla upp ett glas vin till min hemvändande, hårt arbetande man.  Om inte jag har druckit för mycket vin till matlagningen. Då kanske jag tar emot sovande i fåtöljen men bränd middag på spisen. Hoppas alla förstår att jag skämtar så jag inte startar ett rykte om att jag har problem med spriten. Det enda problemet jag har i den vägen skulle vara att jag dricker för lite. Det konsumeras inte mycket alkohol i det här huset men ett glas vin till maten är en guldkant på tillvaron som är ett måste på fredagskvällen. Vi äter inte middag ihop så många dagar i veckan och fredagskvällen har blivit lite helig här i huset. Då lägger jag ner lite omsorg på matlagningen som är ett område som jag faktiskt är ganska bra på. Nej, vad gör jag? Nu skryter jag igen. Jantelagen!

Lördagen och söndagen består av jobb så fredagsmiddagen känns lite extra viktig idag. Här ska fejas och kvasten ska glöda. Hundarna kommer jag att sopa ut i trädgården och där får dom ligga idag. Doris kan behöva det efter besöket i stan igår på perrongen i citytunneln där tågen susade runt öronen på hundarna. Dom var så duktiga! Allihop. Vi har kommit en bra bit på vägen vad gäller att slappna av i de stökiga miljöer vi serverar dom. Jubel uppstod från mig när Kiwi lade sig ner nästan meddetsamma med huvudet i filten. Han har inte gjort det tidigare och det sög till i magen på mig när jag såg detta. Superkul! Jag blir nästan lite löjligt glad när jag ser framstegen på "mina" hundar. Doris föregick med gott exempel och lade sig och somnade när jag demonstrerade hur man kan massera lite på olika ställen för att få dom att slappna av. Min älskade hund! Jag är så stolt över henne!

Nej, nu går klockan väldigt fort och ska jag hinna med allt idag så är det bäst att sätta igång. Måste ju först ut och äta frukost med vovvarna. Det finns vissa saker som man inte tummar på. Måste göras. Frukosten i det gröna är en av dom.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: